personal branding fotoshoot

Rogier Chang

Personal branding fotoshoot

Als ondernemer streef je altijd naar meer – meer opdrachten, meer klanten én meer omzet.
De eerste stap naar groei is het hebben van een goed verzorgde website. Een website is namelijk niet alleen een platform waarop je je producten of diensten kunt delen en je prijslijst kunt publiceren – het is tevens een middel om (potentiële) klanten een beeld te geven van wie je bent, wat je doet en wat jou zo bijzonder maakt.


Hierdoor creëer je niet alleen een persoonlijke binding met je (potentiële) klanten, maar laat je hen tevens zien waarom ze voor jou moeten kiezen – en niet voor je concurrent. Een personal branding fotoshoot helpt je om jezelf op een professionele, zakelijke manier te presenteren en tegelijkertijd jouw persoonlijke verhaal te vertellen.

Een man met lang achterover gebonden haar zit aan een bureau in een laboratorium en werkt met een oscilloscoop en elektronische componenten. Verdiept in zijn werk stelt hij met één hand de oscilloscoop in, omringd door diverse elektronische apparaten en een laptop, wat wijst op de nauwgezette aard die vaak in bedrijfsfotografie wordt vastgelegd.
Rogier Chang

Wat is een personal branding fotoshoot?

Een klant kiest niet alleen voor jou vanwege je product of dienst – een klant kiest ook voor jou omdat het verhaal achter je onderneming hem aanspreekt. Om nieuwe klanten aan te trekken, is het dan ook belangrijk om dit verhaal op een zo aantrekkelijk mogelijke manier te presenteren. Dit kan door middel van tekst, maar ook door middel van een personal branding fotoshoot. In zo’n fotoshoot maak ik een reeks portretten van jou als ondernemer.

Je bent zelf immers het gezicht van je bedrijf – zeker als je alleen of met een klein team werkt! Ik zorg er niet alleen voor dat je goed op de foto staat, maar ook dat de foto’s passen bij de uitstraling van je bedrijf. 

Rogier Chang

Een man met grijs haar en een baard, met een bril met zwart montuur, glimlacht terwijl hij iets naar links kijkt. Hij draagt een oranje trui met V-hals en houdt met zijn rechterhand een riem van zijn zwarte rugzak vast. De achtergrond, perfect voor bedrijfsfotografie, is wazig maar suggereert een groene, natuurlijke omgeving buiten.
Over mij

De hoogste kwaliteit fotografie binnen het bereik van Nederlandse ondernemers brengen – dat is mijn doel. Eén foto zegt immers meer dan honderd woorden. Om die reden ben ik inmiddels al meer dan twintig jaar bedrijfsfotograaf. Ik vind het belangrijk om mezelf uit te blijven dagen. Om die reden leg ik de lat steeds een stukje hoger – zowel op creatief als op technisch vlak. Tijdloze, kwalitatieve foto’s maken waar jij het beste tot je recht komt is mijn prioriteit. Ben je nieuwsgierig naar mijn werk? Je kunt mijn portfolio hier bekijken.

Studio & Meeting

Westeinde 81, 2512 GV Den Haag

Mijn telefoonnummer

06 – 50 222 760

Mijn emailadres

studio@bedrijfsfotografie.nl

Een investering in de toekomst van je bedrijf

In het huidige digitale tijdperk is je website het visitekaartje van je bedrijf: dit is de plek om jezelf te presenteren aan potentiële klanten en hen aan te sporen tot actie. Een bijgesneden vakantiekiekje in het ‘over mij’ gedeelte op je website is leuk, maar het zal waarschijnlijk weinig websitebezoekers over de streep trekken om contact met je op te nemen. Een personal branding fotoshoot is een goede manier om jezelf én je onderneming op een professionele, zakelijke manier te presenteren zonder dat het onpersoonlijk wordt.

Deze foto’s kun je overigens niet alleen op je website gebruiken, maar bijvoorbeeld ook op je social mediakanalen of in je brochures. Op deze manier vergroot je de herkenbaarheid en de zichtbaarheid van je bedrijf. Een personal branding fotoshoot is dan ook interessant voor iedereen die zijn of haar onderneming naar een hoger niveau wilt tillen – of je nu net begonnen bent of al jarenlang in het vak zit.

Een gecontroleerde brandtest vindt plaats in een laboratorium waarbij in het midden een wit materiaal brandt, waardoor rook vrijkomt. De opstelling bevindt zich op een metalen roosteroppervlak onder een brandveiligheidskap. Op de achtergrond lijkt het alsof een persoon apparatuur bedient of aantekeningen maakt in een laboratorium met glazen wanden.
Een man met een veiligheidsbril, een blauw poloshirt met bedrijfslogo en beschermende handschoenen houdt een metalen voorwerp vast in een laboratorium of industriële omgeving. Hij kijkt aandachtig naar het object, dat deel uitmaakt van een mechanisch of testapparaat boven hem.


Een fotoshoot laat je van je beste kant zien

Voor een camera staan kan best spannend zijn. Hoe moet ik poseren? Waar moet ik mijn handen laten? Moet ik lachen of juist niet? Maak je geen zorgen – ik zorg ervoor dat je goed op de foto komt te staan. Ik geef je natuurlijke aanwijzingen en denk met je mee. Een ontspannen sfeer zorgt immers voor de beste foto’s! Ben je bang dat je niet fotogeniek genoeg bent voor een fotoshoot? Ik hoor vaak van mensen dat ze van zichzelf vinden dat ze altijd slecht op foto’s staan. Dit betekent echter niet dat een fotoshoot niets voor jou is! Een slechte foto wordt namelijk niet veroorzaakt door degene voor maar door degene achter de camera, bijvoorbeeld doordat hij of zij op het verkeerde moment afdrukt of vanuit een onflatterende hoek schiet. Een goede fotograaf kan iedereen leuk op de foto zetten – of je nu ervaring voor de camera hebt of niet! Een fotoshoot levert je niet alleen mooie foto’s op, maar ook nog eens een confidence boost.


Hoe bereid je je voor op een personal branding fotoshoot?

  • Als fotograaf zorg ik ervoor dat je goed op de foto komt te staan. Het maken van foto’s is immers mijn expertise. Over jouw onderneming, en het imago dat je wilt uitdragen, weet ik echter niet zoveel als jij. Ga daarom voor ons kennismakingsgesprek na wat je op de foto’s wilt uitstralen. Wat voor stijl past het best bij jouw doelgroep? Welke emoties wil je oproepen bij je doelgroep? Wil je betrouwbaarheid uitstralen, of bijvoorbeeld creativiteit? Hoe meer input je geeft, hoe beter ik de foto’s kan afstemmen op jouw onderneming. Als je het lastig vindt om je wensen in woorden uit te drukken, kun je ook een aantal voorbeelden meenemen van foto’s die je mooi vindt.
  • Zullen er ook foto’s worden gemaakt van je personeel? Licht je team dan tijdig in en vertel hen wat ze kunnen verwachten. Het is ook raadzaam om je personeel instructies te geven op het gebied van dresscode. Weet je niet zeker welke kleuren er het beste uit zullen zien op beeld? Ik denk graag met je mee.
Twee mannen werken samen aan een helder bureau. De man in een blauw shirt staat en wijst naar een laptopscherm, terwijl de zittende man in een wit shirt glimlacht en een koptelefoon draagt. Een groot raam daarachter toont een wazig buitentafereel met bomen en een geparkeerd voertuig, wat de essentie van bedrijfsfotografie weergeeft.
Een jonge vrouw met lang golvend haar glimlacht naar de camera. Ze draagt een witte blouse met kleurrijke bloemmotieven. De achtergrond is wazig en toont een muur met grijze en lichtbeige tinten die typerend zijn voor bedrijfsfotografie. Ze straalt een vriendelijke en gastvrije houding uit.


Wat zeggen Mariëtte en Elsemiek over hun fotosessie?

Ben je nieuwsgierig hoe anderen hun personal branding fotoshoot hebben ervaren? Mariëtte en Elsemiek doen een boekje open over hun fotosessies.

  • Mariëtte Huizinga (Associate Processor Educational Neuroscience bij Vrije Universiteit Amsterdam): “Rogier maakt prachtige portretfoto’s. Hij kan heel goed kijken en luisteren, en neemt alle tijd om de foto’s te maken. Doordat hij goed gerust kan stellen wordt een fotosessie heel ontspannen, met als resultaat een foto van iemand zoals hij of zij ‘echt’ is.”

  • Elsemiek Meijs (Storyteller bij Spark): “Ik ben ongelooflijk tevreden over de foto’s die Rogier van mij voor de online presentatie van mijn eenmanszaak heeft gemaakt. Op de foto gaan is zeker geen hobby van mij, maar Rogier stelde me meteen erg op mijn gemak. Ik had snel het gevoel dat het wel goed zou komen, en dat deed het! Het resultaat is echt “mij”, zoals ik zakelijk gezien wil worden. Hij toont ook grote betrokkenheid en gaat net zo lang door tot dat je als klant tevreden bent.”