Website Redesign

Den Haag bedrijf

Tips voor een vlot redesign van je website

Is je bedrijfswebsite toe aan een update? Of sluit je huidige site niet meer aan bij de technologie van vandaag? Voor een succesvolle website re-design zijn strategieën en tips altijd welkom. Het is tenslotte je wens dat het proces soepel verloopt, nietwaar? Vanuit mijn ervaring als bedrijfsfotograaf geef ik je graag mijn kijk op deze zaak. Dat een bedrijf nieuwe foto’s laat maken hangt gaat vaak samen met de nieuwe website. Met mijn tips lukt het je ongetwijfeld een overtuigende website neer te zetten. 

tips website redesign

Bepaal strategische doelen

Bij een update van je website is het belangrijk om strategisch na te denken in de keuzes die je maakt. Zowel nu, maar ook over 5 jaar moet je website aansluiten op de wensen van je doelgroep. Soms is het nodig om de doelstelling van je website te herschrijven en na te gaan wat je met je site wilt bereiken – meer naamsbekendheid, interactie met je doelgroep of toch een hogere conversie? Dit maakt het voor jezelf overzichtelijk en voor een website-specialist gemakkelijker een passende website te bouwen.

Hogere ranking in Google

Wat het doel van je website ook is, je scoort graag hoog in de online zoekresultaten. Het is belangrijk dat bezoekers bij jou uitkomen als ze trefwoorden intikken via de zoekmachines. Bovendien biedt Google allerlei diensten aan – bijvoorbeeld: Google My Business en Google Ads – die ervoor zorgen dat je ook lokaal beter scoort met je website. Het proces van ondernemen speelt zich vaak grotendeels af via het wereldwijde web, dus is het belangrijk je daarin te verdiepen. Je ranking in Google verbetert ietsje door de inzet en het gebruik van social media platformen. Wat écht goed werkt zijn hele goede teksten en links naar jouw site toe.

Stem je website af op je doelgroep

Het is belangrijk dat je je website afstemt op je doelgroep. Zorg bijvoorbeeld voor een responsive website, waardoor het lay-out van je website zich aanpast aan het scherm van de gebruiker. Mobiel internetverkeer neemt alleen maar toe, dus zorg dat je daarin meegaat. Je website moet juist ook via een smartphone of tablet gebruiksvriendelijk zijn. 

Relevant zijn is de truc

Relevantie is voor Google uitermate belangrijk. De content op je website moet aansluiten op de behoefte van je doelgroep. Hoe beter en relevanter de website-informatie voor bezoekers, hoe sneller ze overgaan tot actie. Jouw bedrijf, producten en diensten zijn uniek en die breng je graag zo dicht mogelijk bij je doelgroep. Focus je daarom op relevante zoekwoorden en plaats unieke content. Hiermee zet je een duurzame website neer waar je ook op de lange termijn omzet uit haalt.

Wie gaat jouw website maken?

Hoe vind je de website ontwerper en bouwer die bij jullie past? Er zijn er nogal wat…. Hier zijn bedrijven met wie ik regelmatig samenwerk. Ik kan ze je zeker aanbevelen, professionals en fijne mensen:

Kleine bureau’s
Mooi Rood – Met Thomas maakte ik bijvoorbeeld Brothers en Heldring
Media Blend – John ontwierp Studiehonk en Hoogvliet

Grote bureau’s
Silo – Zij ontwierpen Amsterdam Science Park
Tremani – De makers van oa. KosterLab
Studio Duel – Mannen met een missie Beste voor de Klas

Investeer in een aantrekkelijk design

Beelden zeggen zoveel meer dan woorden. Het lay-out van je website is daarom cruciaal of bezoekers wel of niet klanten worden. Naast woorden zijn afbeeldingen, foto’s en video’s net zo goed bepalend voor het succes van je website. Pak daarom niet lukraak foto’s of afbeeldingen van het wereldwijde web, maar schakel een professional in om dit voor je te realiseren. Laat professionele foto’s schieten van je bedrijf en je medewerkers. Hiermee geef jij je bedrijf een gezicht en maken bezoekers op informele wijze kennis met jou en je boodschap.

Bevorder de interactie met je doelgroep

Een aantrekkelijke website is relevant, maar daarnaast is het ook belangrijk dat hij de interactie bevordert met je doelgroep. Dit bereik je door bezoekers aan te sporen om in actie te komen via zogenaamde call-to-actions. Moedig ze aan om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, contact met jou op te nemen of een product of dienst bij je af te nemen. Kijk ook naar de gebruiksvriendelijk van je website. Is alle informatie erop te vinden die voor je klanten belangrijk is, ziet het er overzichtelijk uit en is het voor klanten gemakkelijk met jou in contact te komen?

Huur een tekstschrijver in

Bij beeldmateriaal schakel je een professionele bedrijfsfotograaf in – ik kom graag voor jou in actie! – en dit doe je ook bij geschreven content. Google hecht veel waarde aan unieke content, zeker ook bij website-teksten, zakelijke blogs en posts op je social media kanalen. Een SEO-copywriter weet pakkende teksten te schrijven die aansluiten op de behoeften van je doelgroep. Bovendien kent een professionele tekstschrijver de eisen die Google stelt aan het beter scoren in online zoekmachines. Unieke content, korte alinea’s die gemakkelijk scanbaar zijn, pakkende titels en tussenkopjes en het gebruik van synoniemen zijn onder andere bepalend voor (meer) online succes.

Een soepel re-design website-proces

Hoe zorg je er nu voor dat het optimalisatieproces van je website voorspoedig verloopt? Ik geef je graag een aantal praktische tips:

– Test regelmatig je nieuwe website: wat werkt wel en wat niet? Verplaats je daarbij zoveel mogelijk in je doelgroep.
– Werk zoveel mogelijk in kleine stappen. Deelprojecten laten je sneller resultaten zien. Bovendien stel je gebruikers in staat om te wennen aan veranderingen. 
– Bepaal vooraf je budget zodat er geen misvattingen ontstaan. Voor ieder budget zijn er mogelijkheden met voldoende resultaat!
– Communiceer het gehele traject met alle betrokken personen en gebruik hierbij deadlines, budgetten en verschillende disciplines.

Bedrijfsfotograaf nodig?

Er komt dus van alles op je af bij een nieuwe website, maar met bovenstaande tips lukt het je zeker om alles in goede banen te leiden. Ook ik maak met jou graag goede afspraken over wat je wensen zijn omtrent bedrijfsfotografie. Wil je foto’s in jouw bedrijf of toch liever elders op locatie? Ik denk graag met je mee inzake een aantrekkelijke website met het juiste beeldmateriaal. Neem contact met me op voor het schieten van sprekende foto’s en het inplannen van een afspraak.