Arup, makers van het Rijksmuseum en het Mauritshuis

Den Haag bedrijf
zakelijke portertten

 

Het internationaal toonaangevende ingenieursbureau Arup is sinds 2000 ook in Nederland actief. Met een team van consultants en ingenieurs werken zij aan diverse onderdelen van gebouw- en infrastructuurontwerp. Rogier Chang werd door Arup Nederland gevraagd om de bestaande zakelijke portretten stukje bij beetje te verbeteren, zodat deze perfect aansluiten bij het beeld dat Arup naar haar klanten wil uitstralen. De naam Arup doet misschien niet direct een belletje rinkelen, maar de projecten waaraan zij werken doen dat zeker wel! Arup Nederland werkte onder meer aan de verbouwing van het Rijksmuseum, het ontwerp van het nieuwe Centraal Station Arnhem en de renovatie van het Mauritshuis. Met recht een ingenieursbureau van naam. Doordat Arup international opereert, heeft het Nederlandse team toegang tot wereldwijde kennis die kan worden toegevoegd aan de lokale projecten en hierdoor kan men op een zo goed mogelijke manier adviseren en uitvoeren.Rogier Chang van Bedrijfsfotografie.nl werd door Arup gevraagd de portretfoto’s van medewerkers te vernieuwen.
Het bureau beschikte reeds over zakelijke portretten, maar was hier niet helemaal tevreden mee. Chang zorgt er nu voor dat stukje bij beetje deze portretfoto’s vervangen en/of verbeterd worden. Er wordt meer tijd genomen en de sfeer is ontspannen. Ook nieuwe medewerkers die in dienst komen, worden direct door hem op de foto gezet. De foto’s worden ook gebruikt op intranet, LinkedIn en -heel belangrijk-, worden bij offertes naar klanten meegestuurd. Het is dus van het grootste belang dat deze zakelijke portretten uitstralen wat Arup als ingenieursbureau wil uitstralen. Maximale dienstverlening aan opdrachtgevers, in een professionele en efficiënte sfeer. De opdracht voor Chang was om dit met de portretfoto’s op de juiste manier te versterken. Dankzij zijn jarenlange ervaring in bedrijfsfotografie in het algemeen en zakelijke portretten meer specifiek, was het voor hem geen probleem dit aan te pakken. Vaak kiest hij ervoor bij de klant langs te gaan en voor iedere werknemer 10 minuten uit te trekken – ervaring leert dat dit lang genoeg is om precies de juiste foto te maken. Bijna iedereen moet toch even de tijd krijgen om te ontspannen want de camera staat niet dagelijks op hen gericht. Ook bij Arup werkte dit perfect. Dankzij duidelijke afspraken vooraf en een gedegen voorbereiding vielen de portretfoto’s precies uit zoals de opdrachtgever ze wenste: een versterking van de zakelijke, professionele uitstraling van Arup.
        zakelijke portretten