Campagne fotografie Secrid

Den Haag bedrijf
grote Marktstraat den haag

 

Secrid, pocket sized revolution. Campagne fotografie

De Secrid wallet is een high-tech portemonnee die door een ingebouwde Cardprotector bescherming garandeert voor betaalpassen. Revolutionair in zijn soort en volledig geproduceerd in Nederland. Secrid benaderende Rogier Chang om beelden te fotograferen voor de nieuwe campagne van deze revolutie op zakformaat.

Secrid, pocket-sized revolution
den haag Grote Marktstraat De bedenkers van Secrid – Marianne van Sasse van IJsselt en René van Geer – zijn al 25 jaar werkzaam in het creatieve vak. Na jarenlang diverse ontwerpfuncties te hebben bekleed bij grote internationale ondernemingen, richtten zij in 1990 een eigen ontwerpbureau op: DSI (Design & Styling for Industry), later omgedoopt tot SPIRID creation. Samen met hun creatieve team hebben zij in de afgelopen 20 jaar meegewerkt aan productinnovaties voor bedrijven zoals KPN telecom, Sitecom en Maxi-Cosi. Ook waren zij in 1996 betrokken bij de introductie van de Chipper en de Chipknip.

Snelle technologische ontwikkelingen hebben er voor gezorgd dat papierengeld steeds vaker wordt ingeruild voor allerlei soorten high-tech betaalpassen. Diezelfde technologische spurt, brengt ook allerlei nieuwe mogelijkheden voort om pasjes op afstand te activeren, te lezen en te kopiëren. Van Sasse en Van Geer signaleerden de angst die dit bij de consument teweegbrengt en uiteindelijk leidde dit tot de ontwikkeling van hun eerste echte eigen productlijn, de Secrid portemonnee.

Het geheim van Secrid zit in de ultra dunne aluminium Secrid Cardprotector die in iedere portemonee is ingebouwd. De Cardprotector maakt de betaalpassen onleesbaar op afstand en beschermt zowel het geld als de privacy van de gebruiker. De portemonnee heeft bovendien een handig zakformaat en een stijlvol design. Secrid wordt ook volledig in Nederland geproduceerd en wordt inmiddels verkocht in 45 landen. Met recht een ware ‘pocket-sized Dutch Design revolution’ te noemen.

Campagnebeelden voor SecridCampagne-fotografie-Secrid-010
De pay-off van de campagne is ‘Pocket-sized revolution’. Door de goede voorbereiding kon de fotosessie in slechts één middag worden gerealiseerd. De locaties en de modellen waren ruim van te voren gescout en uitgezocht. Er werden ook meerdere data geprikt als optie voor de fotoshoot, zodat het weer geen roet in het eten zou gooien.

Op de dag van de opnames werkte de nazomerzon gelukkig prima mee, zodat iets van die magie mooi in beeld gevangen kon worden. Door te spelen met focus, scherpte-diepte, zon en schaduw, heeft Rogier de intimiteit in een stedelijke setting mooi in beeld kunnen vangen. De Secrid portemonnee is prominent doch subtiel aanwezig, als een stijlvol accessoire in verschillende kleuruitvoeringen dat gezien mag worden. Angst voor inbreuk op privacy of gestolen geld is er immers niet met deze innovatieve portemonnee, dus het mag best op tafel staan tijdens een kopje koffie op een buitenterras. In beeld worden beide bijzondere eigenschappen van Scribd benadrukt: de mooie stijlvolle design en het beschermende aspect.

De styliste die aanwezig was bij de opnames zorgde ervoor dat de modellen er goed gekleed en stijlvol uitzien in iedere foto. Het kleine team van zes personen was op bijna guerilla-achtige manier aan het werk, snel en doeltreffend, waardoor de opnames in één middag succesvol werden afgerond. Dit is een manier van werken die goed bij Rogier Chang past én ook nog eens budgetvriendelijk is voor de klant.