Beacon, brengt innovaties tot leven

Den Haag bedrijf

Beacon is een bedrijf gespecialiseerd in het succesvol uitvoeren van innovatieprocessen. Iedereen weet dat een goed idee in het bedrijfsleven van onschatbare waarde is. Maar hoe verdien je geld met een goed idee? Hoe zet je het perfecte idee om in succesvolle business? Daar helpt Beacon mee. Rogier Chang werd gevraagd om mee te denken over het in beeld brengen van de inhoud van dit concept en vervolgens een bedrijfsreportage te maken ten behoeven van de website.

Continu innovatieve ideeën

Alhoewel er continu innovatieve ideeën ontstaan en besproken worden, blijkt dat nog geen 15% van al die ideeën daadwerkelijk tot een marktintroductie en dus financieel succes leiden. Dat moet anders aldus Beacon. Zij helpen de klant bij het doen van een succesvolle innovatie. Is het idee inderdaad écht innoverend en relevant voor het bedrijf en de doelgroep? Kan het technisch gezien worden uitgevoerd? En is het bedrijf in kwestie het idee winstgevend te maken? Samen met de opdrachtgever gaat Beacon op zoek naar de antwoorden. Is het echt een succesvol idee, dan helpt Beacon het innovatieproces zorgvuldig, snel en helder uit te voeren. De risico’s worden verkleind en de resultaten verbeteren. Dankzij de inhoudelijke kennis en de organisatorische ervaring van de experts van Beacon wordt elke innovatie daadwerkelijk een succes.

Bedrijfsreportage van Beacon

Rogier Chang werd gevraagd een bedrijfsreportage van Beacon te maken, om zo beeldmateriaal voor de website te verkrijgen. De diensten van Beacon zijn duidelijk. Maar er is geen duidelijk product of proces om in beeld te brengen, het geheel is moeilijk te visualiseren. Daarom is eerst samen met Beacon goed nagedacht over de inhoud van het concept. Wat doet Beacon en wat kan daarover in beeld worden gebracht? Dit werd bepaald aan de hand van een duidelijk briefing en omschrijving van de diensten van Beacon. Chang besloot zich te richten op de ‘beweging’ die innovaties voort brengen en op het team van experts die de innovaties mogelijk maken. Door het maken van foto’s met beweging wordt een energieke onderneming in een dynamische omgeving zichtbaar gemaakt. Daarnaast is het voor potientele klanten meteen duidelijk dat de kracht van Beacon ligt in de expertise die de medewerkers te bieden hebben. Een combinatie van beweging en experts: innovatie! Daarnaast maakte Chang alle zakelijke portretten. Neutrale en heldere foto’s, met ook waar mogelijk (bij de groepsfoto’s) beweging: een groep lopende mensen ziet er heel anders uit dan een standaard groepsfoto. Dankzij de ervaring van Chang en de samenwerking en input van Beacon, straalt de website nu uit waar Beacon voor staat: innovatie in beweging.